Billede af Lina Trochez

Om os

Her finder du vores vision, værdier, hvad en baptistkirke er og hvad vi tror på.

Vores vision

En fri kirke for alle!

• Hvor alle kan erfare Guds kærlighed

• Hvor vi arbejder for at være en positiv del af lokalsamfundet

• Hvor alle er velkomne uanset livssituation, baggrund og seksualitet m.m.

Vores værdier

Åben

Fordi vi vil være åbne for Gud og mennesker! Åbne for den kærlighed, Gud vil dele med os og åbne for de mennesker, vi møder. Fordi vi tror, at troen på en levende Gud er en åben og nysgerrig tro, hvor vi ikke har alle svarene og lytter mere, end vi taler.

Fælles

Fordi vi tror på, at mennesket har godt af at være fælles. Fælles om at dele livets glæder og sorger, fælles om at grine og græde og fælles om at være Købnerkirken.

Involveret

Fordi vi tror på, at Gud er involveret i vores liv og inviterer os til at involvere os i verden. Involveret i hinandens liv, involveret i verden omkring os og involveret i kirkens fællesskab.

Kikset

Fordi vi tror på, at Købnerkirken ikke er for de perfekte, men for helt almindelige mennesker. Kikset, fordi vores kirke ikke er et strømlinet fællesskab, men en skøn rodebutik og kikset, fordi der er plads til at fejle og tage fejl hos os.

Gavmild

Fordi vi tror på, at gavmildhed forandrer verden. Gavmild, fordi vi ønsker at være milde med gaverne overfor hinanden og gavmild fordi vi tror på, at livet bliver så meget rigere, når vi deler det, vi har, med hinanden.

Kristian byder velkommen og fortæller om, hvem Købnerkirken er.
Hvad er en baptistkirke?

Købnerkirken er en frikirke, en baptistkirke og en del af Baptistkirken i Danmark, men hvad er baptister for nogle mennesker, hvad er deres forhold til Bibelen, den kristne tro, og hvorfor har de været på kant med loven?

Det kan du få svar på ved at læse FAQ om baptister ved at klikke her

Hvad tror vi på?

Du kan læse mere generelt om, hvad vi som baptister bygger vores tro på ved at klikke her